Zaproszenie do udziału w projekcie Erasmus +

W związku z rozpoczęciem w dniu 1.12.2016 r. realizacji projektu przez Zespół Szkół Inżynierii Środowiska pt. “Praktyki zagraniczne toruńskich uczniów inspiracją do racjonalnego modelowania zasobów naturalnych” o numerze 2016-1-PL01-KA102-024179 współfinansowanego w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ zapraszamy wszystkich uczniów klasy III AA oraz klasy III BU do wypełnienia ankiet przygotowawczych / wniosków zgłoszeniowych i wzięcia udziału w procedurze rekrutacyjnej.

 

Celem projektu jest nauka poprzez pracę, obserwację i dokumentację podczas trzytygodniowych praktyk zawodowych w kierunku technik architektury krajobrazu w GRM Novo Mesto Center Biotehnike in Turizma w Novo Mesto w Słowenii w terminie 08.05 - 26.05.2017 r. oraz czterotygodniowych praktyk zawodowych w kierunku technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej w firmie Vitalis Betreuungsgesellschaft für Modellprojekte mbH w Schkeuditz w Niemczech w terminie 29.05 - 23.06.2017 r.

Termin wypełniania ankiet przygotowawczych/wniosków zgłoszeniowych, które należy składać u koordynatora projektu p. Anny Wojdowicz, upływa dnia 8.12.2016 r. Ogłoszenie wyników komisji rekrutacyjnej - lista zakwalifikowanych plus lista 2 osób rezerwowych odbędzie się w dniu 2.01.2017 r. Wszyscy uczniowie chętni do udziału w projekcie zostaną zapoznani z regulaminem rekrutacji oraz kryteriami, które będą stosowane podczas wyboru uczestników projektu. Zasady rekrutacji eliminują wszelkie formy dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, wyznanie, przynależność rasową, niepełnoprawność czy orientację seksualną. Zasady rekrutacji kierują się równością szans kobiet i mężczyzn.

Celem ogólnym projektu jest przede wszystkim nabycie praktycznych umiejętności poprzez pracę, obserwację i dokumentację w dwóch kierunkach kształcenia AK oraz OZE. Ważne jest, aby nabyte umiejętności uczniowie potrafili przenieść na polski grunt, aby stawały się one elementem kwalifikacji w zawodzie. Dzięki zastosowaniu systemu ECVET, uczestnicy projektu mogą mieć gwarancję, że uzyskane i potwierdzone jednostki efektów uczenia się będą przenoszone w celu uzyskania kwalifikacji. Kolejnym celem jest doskonalenie znajomości języków obcych, które przyczynią się do lepszego przygotowania uczniów do rynku pracy oraz pozwolą na lepsze wykorzystanie dostępnych możliwości poprzez zwiększoną mobilność geograficzną. Bardzo ważnym celem projektu jest również pobudzenie wyobraźni uczniów pozwalające na adoptowanie zaobserwowanych dobrych przykładów aktywności i przedsiębiorczości młodych ludzi w innych krajach.