Kontakt

87-100 Toruń ul. Batorego 43/49
tel. 56 623 13 38

sekretariat@zsis.edu.pl

Kalendarium

Sobota, 2020-06-06

Imieniny: Laury, Laurentego
Jesteś tutaj: Start / Kalendarz

Kalendarz

Artykuły

Zabierz mózg na siłownię

2020-05-10

Ludzki mózg ma niezwykłą zdolność dostosowywania się do zmian.
Kiedy uczymy się nowych rzeczy i stawiamy przed mózgiem kolejne wyzwania, między komórkami nerwowymi tworzą się nowe połączenia - zupełnie nowe sieci neuronów.

Każda rzecz, której się uczymy, zarówno fizycznie, jak i mentalnie, stanowi dla mózgu swoisty trening. Gdy uczymy się nowych rzeczy, stawiamy przed sobą nowe wyzwania, przełamujemy nawyki i odbiegamy od codziennej rutyny - w naszym mózgu tworzą się nowe połączenia między komórkami. To dzięki nim mamy lepszą pamięć i jesteśmy mądrzejsi.

Mózg, podobnie jak pozostałe części ciała, należy ćwiczyć.

Czytaj więcej o: Zabierz mózg na siłownię

Zdrowe koktajle

2020-05-10
Powiększ zdjęcie

Zdrowe koktajle z owoców i warzyw to najlepszy sposób na dostarczenie własnemu organizmowi witaminowej bomby :-), a dzięki temu  również wzmocnienie odporności, która w obecnym czasie jest nam bardzo potrzebna.

Niektórzy nie przepadają za warzywami, ale te, w połączeniu z innymi składnikami, są „zjadliwe”, a nawet smaczne. Niebawem będziemy mieli z czego je przygotowywać, gdyż wkrótce dostępne będą nasze sezonowe owoce i warzywa.

Na stronach internetowych znajdziecie mnóstwo propozycji, w zależności od tego, czy zależy Wam na zadbaniu  o „linię”, czy też wsparciu organizmu przy wysiłku intelektualnym.

Wielu z nas najbardziej zna i lubi KOKTAJL TRUSKAWKOWY (osobiście już nie mogę się doczekać), który można przygotować na bazie mleka, maślanki czy jogurtu naturalnego). Wystarczy tylko zmiksować  składniki i dodać cukier lub miód.

Czytaj więcej o: Zdrowe koktajle

Truchtem, sprintem, na przełaj… Po prostu biegnij!

2020-05-10
Powiększ zdjęcie

To żadna filozofia! – kto się rusza ten lepiej wygląda i jest sprawniejszy. Możesz szukać oryginalnych zdjęć, testować przeróżne nowoczesne metody treningowe. Możesz też postawić na to co od lat daje świetne efekty.

Nie czekaj, aż będzie lepsza pogoda, lepszy nastrój. Po prostu załóż dobre buty i idź!  Zacznij biegać!

Nie przejmuj się, że inni biegacze mijają Cię – oni mają inne, własne  tempo. Ważne żebyś biegł naturalnie, w swoim rytmie.

O czym zawsze pamiętać?

ROZGRZEWKA – kilka minut intensywnego marszu, wymachy ramionami i nogami, skłony, przysiady. Wszystkie mięśnie muszą dostać sygnał, że za chwilę czeka je wysiłek. Brak rozgrzewki to kolka, skurcze, zadyszka, ryzyko kontuzji.

ROZCIĄGANIE MIĘŚNI PO WYSIŁKU - konieczne do regeneracji mięśni. Podczas biegania skurczyły się. Aby mogły odpocząć i być gotowe na kolejny trening, trzeba im pomóc „wrócić” do fizjologicznej długości.

Katarzyna Kubisiak

wychowawca w internacie

Czytaj więcej o: Truchtem, sprintem, na przełaj… Po prostu biegnij!